بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

عملی نشدن تعهد آموزش و پرورش کاشان‏

عملی نشدن تعهد آموزش و پرورش کاشان‏

آنچه که بیش از همه در شعارهای دولت نهم توجه را جلب می کرد عدالت گستری وهمرورزی بود آما آیا اینها ‏شعار بود یا به مرحله عمل نیز رسید . آنچه مسلم است دست هایی در کار است که این مفاهیم فقط در مرحله ‏شعار باشند نمونه ای از آن که نوعی مبارزه با عدالت گستری و مهرورزی است در زیر می خوانیم.

‏در سال 1376 بعد از چندین سال تلاش مسئولین اداره آموزش و پرورش کاشان موافقت نامه ای تهیه و به امضای ‏رئیس اداره و اعضای شوراهای اسلامی رسید که مدارس منطقه متمرکز گردد و آموزش و پرورش ملزم گردید ‏هزینه جابجایی دانش آموزان و امکا?ات آموزشی بهتر فراهم کندو این امر تاکنون انجام گرفته ولی در سال تحصیلی ‏جدید مسولین آموزش و پرورش کاشان از پرداخت هزینه جابجایی خودداری کرده و توپ را در زمین فرمانداری ‏و بخشداری انداخته است . و آنها هم نوای کمبود بودجه را سر داده اند . حال سؤال اینجاست که آیا این تبعیض ‏نیست که یک دانش آموز روستایی برای تحصیل آن هم در مقطع راهنمایی که تحصیل آن اجباری شده است باید ‏ماهیانه 25000 ریال بپردازد اما دانش آموزان شهری از همه امکانات آموزش و پرورش و وسایل گرمایشی و ‏سرمایشی استفاده کند هزینه ای هم ندهد . این کاره? در سال آخر دولت نهم چه معنایی دارد . آیا چوب لای ‏چرخ دولت گذاشتن است ؟ آیا همه تعهدها در ادرات به همین شکل است . آیا کم کردن سه مدرسه راهنمایی در ‏منطقه هزینه های آن بیشتر بوده یا پرداخت چند ریال هزینه سرویس؟

آنچه مسلم است اولیای دانش آموزان بابت سرویس دانش آموزان خود یک ریال نیز نخواهند پرداخت زیرا طبق ‏اصل 30 قانون اساسی تحصیل تا مقطع متوسطه رایگان است و گرفتن حق سرویس تخلف از این اصل قانونی ‏است . ‏

غلامعلی نادی – شهروند روستای سده ویدوجا‏

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد