بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

اخبار کاشان

 20طرح عمرانی در آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید  

مشهد اردهال کاشان از آب شرب برخوردار می‌شود 

اختصاص 220 میلیارد ریال اعتبار به مناطق سیل‌زده کاشان  

کاشان رتبه پانزدهم کشور در زمینه صادرات

 20طرح عمرانی در آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید

همزمان با بزرگداشت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی20 طرح عمرانی در شهرستان آران و بیدگل امروز با حضور سید مرتضی بختیاری استاندار استان اصفهان و گرانمایه پور نماینده مردم شهرستانهای کاشان وآران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید .

به گزارش پورتال خبری کاشان استاندار استان اصفهان امروز به پورتال خبری کاشان گفت : این طرح شامل افتتاح سالن نمازخانه مدرسه هاشمی نژاد شهرنوش آباد ، سالن شهدای ورزشی ، افتتاح بوستان نماز علی آباد ، افتتاح میدان شهدای محمد آباد ، افتتاح میدان مسیح سفید شهر ، افتتاح محور سفید شهر به جاده قم – کاشان ، افتتاح زورخانه مدرسه امام صادق سفید شهر ،‌ 5 طرح گازرسانی به روستاهای بخش کویرات از توابع شهرستان آران و بیدگل شامل روستاهای محمد آباد ، کاغذی ، علی آباد ، فخره ، ریجن و افتتاح 3 طرح گاز رسانی به روستاهای قاسم ابا? ، یزدلان و حسین آباد تا پایان بهمن ماه سال جاری برشمرد .

 به گفته وی ، برای اجرای این طرحها در مجموع بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی هزینه شده است.

مشهد اردهال کاشان از آب شرب برخوردار می‌شود

 فرماندار کاشان گفت: به دنبال سفر وزیر نیرو به کاشان، انتقال آب زاینده‌رود از طریق کاشان به مشهد اردهال موافقت شد و به زودی این منطقه از آب شرب برخوردار می‌شود.

حسینعلی حاجی امروز (۳۰/۱۰/۱۳۸۷) در گفتگو با خبرنگار فارس در کاشان افزود: برای اجرای این طرح خط انتقال تقریبی 20 کیلومتری، احداث حوضچه و ایستگاه پمپاژ پیش‌بینی شده است.

وی هزینه اجرای این طرح را 50 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با اجرای این طرح روستاهای در مسیر این طرح نیز از آب شرب برخوردار می‌شوند.

حاجی تصریح کرد: اجرای این طرح با توجه به تعداد زیاد زائران مرقد مبارک حضرت سلطانعلی بن محمد باقر (ع) در مشهداردهال بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: براساس کارشناسی‌های انجام شده، امکان تأمین آب شرب منطقه مشهداردهال از طریق حفر چاه امکانپذیر نیست

اختصاص 220 میلیارد ریال اعتبار به مناطق سیل‌زده کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس حوادث غیرمترقبه استان اصفهان از اختصاص 220 میلیارد ریال اعتبار به مناطق سیل زده کاشان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش امروز در سفر به کاشان در گفتگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: از این میزان 100 میلیارد آن در قالب تسهیلات مسکن و کشاورزی، 50 میلیارد ریال برای بازسازی اماکن مناطق سیل‌زده بوده که تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 40 میلیارد ریال دیگر از این تسهیلات به بخش کشاورزی و بقیه به بخش آب و فاضلاب روستایی و شهری اختصاص یافته است.

رئیس حوادث غیرمترقبه استان اصفهان پروژه‌های بخش کشاورزی 70 درصد و در بخش آب و فاضلاب روستایی صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شیشه‌فروش ادامه داد: کل میزان خسارات ناشی از سیل سال گذشته این شهرستان بیش از 460میلیارد ریال برآورد شده که با توجه به کاهش 60 درصدی بارندگی در اصفهان، در حال حاضر حجم 290 میلیون مترمکعب زاینده‌رود بیش از 50 هزار هکتار از اراضی دیمی بهاره، کشت نشده است.

وی تأمین یک‌هزار و 500 تن علوفه توسط جهاد کشاورزی و آبرسانی به وسیله 3 هزار سرویس سیار با هزینه‌ای بالغ بر 800 میلیون ریال را از جمله اقدامات صورت گرفته عنوان کرد. رئیس حوادث غیرمترقبه استان اصفهان گفت: 386 هکتار زمین با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال برای کشت به روش آبیاری تحت فشار آماده شده است.

شیشه‌فروش همچنین از پرداخت 7 میلیارد و 730 میلیون ریال یارانه برای نهادهای کشاورزی خبر داد و افزود: تاکنون 300 میلیارد ریال از طریق بیمه برای جبران خسارات در سطح استان پرداخت شده است.

وی گفت: به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و کشت در این مسیر خودداری شود.

کاشان رتبه پانزدهم کشور در زمینه صادرات

رییس اداره استانداردوتحقیقات صنعتی شهرستان کاشان گفت :شهرستان کاشان درزمینه صادرات در رتبه پانزدهم کشور قرار دارد .

به گزارش پورتال خبری کاشان محمد رضا آرین امشب در جمع خبرنگاران شهرستان کاشان با اعلام این خبر افزود : شهرستان کاشان به لحاظ تنوع تولیدات صنعتی و کشاورزی با کیفیت  ، موفق به کسب رتبه پانزدهم کشورشده است .

به گفته وی 2 هزار و 110 مورد بازدید فنی و نظارتی از واحدهای تولیدی و صنعتی جهت نمونه برداری و راهنماییهای فنی به منظور ارتقاء و استمرار کیفیت محصولات بعمل آمده  ، 730 مورد آزمون در هشت آزمایشگاه اداره استاندارد وآزمایشگاههای بخش خصوصی همکار، نظارت برکیفیت کالاهای صاداراتی با گواهینامه استاندارد ، 5 میلیون متربع صادارات فرش ماشینی ، 408 هزار متر مربع کاشی گرانیتی ولعابی ،‌ 13 هزارو 475  متر مربع پتو ، و همچنین انواع انواع لنت ترمز خودرو ، باسکول همکف ، کولرآبی، انواع نوشابههای گازدار و بدون گاز،گلاب ، آبمی?ه ، آب آشامیدنی ودوغ پاستوریزه به ارزش 943 میلیارد ریال طی یکهزار و 609 فقره گواهینامه صادراتی توسط این اداره به خارج ازکشور صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن برابر و به لحاظ ارزش 54 درصد افزایش داشته است . 

آرین خاطرنشان کرد :20 قلم کالای صادراتی به 44 کشور ماداگاسکار، تاجیکستان ، ترکمنستان، آذربایجان، ، قرقیزستان، قزاقستان، ارمنستان، آلمان، سوئد، ‌استرالیا ،‌ کانادا ،‌ برزیل، مکزیک، روسیه، سنگاپور، تایلند افغانستان،‌ پاکستان، عراق ، ‌عربستان، قطر، کویت،‌ امارات ، بحرین، عمان، سوریه ، آفریقای جنوبی ، نیجریه، اوگاندا ، اتیوپی ، مالی ، زامبیا و ونزوئلا صادر شده است .

آرین با اشاره به اینکه دو هزار کالای خوراکی مورد استفاده مردم قرار دارد افزود : ازاین تعداد560 کالا مشمول طرح نظارت اداره استاندارد و نظارت بر امور غذایی قراردارد . 

به گفته وی  در بخش محصولات اساسی کشاورزی 6 قلم کالا از جمله خرما ، زیره ، برگه زردآلو ، کشمش و پسته مجبور به دریافت گواهینامه استاندارد اجباری هستند.

محمدرضا آرین راه انداری گمرگ در شهرستان کاشان را در بحث افزایش صادرات شهرستان مثبت ارزیابی کرد و گفت : تاسیس گمرک شهرستان توسط معاون استاندار و فرماندار کاشان وارائه تسهیلاتی که به صادرگنندگان داشته باعث افرایش صادارت و رونق حمل  ونقل شهرستان شده است .

وی همچنین ایجاد یک کتابخانه با یک هزار و 250 جلد کتاب فنی و مهندسی ، 50 نشریه و10 هزار و 500 بروشور،  راه اندازی سایت جامع اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان با آدرس http://www.isirikashan.ir و همچنین آموزش کنترل کیفیت در زمینه های مختلف صنعتی و موادغذایی را از دیگراقدامات این اداره در بخشهای مختلف نام برد .

اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان کاشان با 16 نفر پرسنل و 10نفر کارشناس در رشته های مختلف فعالیت دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد