بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

ورزش

1-فوتبال روز

(اظهار نظر ها در مورد قرعه کشی جام قهرمانان)

«لیونل مسی» مهاجم آرژانتینی باشگاه بارسلونا اسپانیا اظهارداشت هیچکس در این تیم تصور نمی کند رویارویی با المپیک لیون در مرحله یک هشتم نهایی جام قهرمانان باشگاههای اروپا (چمپیونزلیگ) کار راحتی است.

دیدار پیش رو با ویارئال بیشتر اهمیت می دهد.

**

«لوچیانو اسپالتی» سرمربی رم نیز در مورد مصاف با آرسنال گفت برای این مسابقه لحظه شماری می کند و البته هشدار داد تیمش برای نشان دادن توان واقعی خود در فوتبال اروپا، به لندن خواهد رفت.

وی افزود:«ما دیدارهای بزرگ را دوست داریم و بدون هیچ هراسی با آرسنال روبرو خواهیم شد.»

به گفته اسپالتی رویارویی با آرسنال از بدشانسی تیمش نیست و باید برابر چنین حریف قدرتمندی خود را ثابت کنند.

**

پردراگ میاتوویچ مدیرفنی باشگاه رئال مادرید معتقد است این تیم برای کسب دهمین قهرمانی در اروپا باید بتواند حریفانی مثل لیورپول را از سر راه بردارد.

**

کلودیو رانیه ری، سرمربی سابق باشگاه چلسی و سرمربی کنونی باشگاه یوونتوس امیدوار است در بازگشت به استمفوردبریج مورد استقبال هواداران قرار گیرد.

وی اظهارداشت از دیدار دوباره با «رومن آبراموویچ»، مالک چلسی، خوشحال است و برای مصاف با این تیم لندنی لحظه شماری می کند.

2-معرفی باشگاه،تیم ملی،بازیکن

لیونل مسی

مشخصات

نام کامل» لیونل آندرس مسی

تاریخ و محل تولد: ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریوی آرژانتین

ملیت: آرژانتینی و اسپانیائی

قد: ۱۶۸ سانتی متر

وزن: ۶۷ کیلوگرم

باشگاهها: جوانان بارسلون، بارسلون

نخستین بازی ملی: اوت ۲۰۰۵ برابر مجارستان

افتخارات: قهرمان رقابتهای فوتبال زیر بیست سال جهان (۲۰۰۵)، لالیگای اسپانیا (۲۰۰۵)، سوپر جام اسپانیا (۲۰۰۵)، بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (۲۰۰۵) ، بهترین بازیکن جام جهانی زیر بیست سال(۲۰۰۵)بهترین بازیکن جوان جهان (۲۰۰۶)

۱-در روزاریو واقع در ۲۰۰ مایلی شمال غربی بوینس آیرس متولد شده.

۲-در ۱۳ سالگی به لاماسیا آکادمی فوتبال بارسا پیوست.

۳-در آن زمان به خاطر قد کوتاهش تنها بازیکنی بود که وقتی روی نیمکت می نشست پایش به زمین نمی رسید.

۴-در ۱۱ سالگی پزشکان مشکل رشد او را تشخیص دادند و او باید هرشب به مدت ۲ سال هورمون خاصی را تزریق می کرد.

۵-با توجه به حضور عموی مسی در اسپانیا او برای تست دادن به تیم جوانان بارسا معرفی شد.

۶-رکساچ مربی جوانان بارسا در آن زمان کاملا تحت تاثیر بازی لئو قرار گرفت و مقدمات حضور مسی در بارسا را فراهم کرد.

۷-لیونل درباره ی سفر به اسپانیا می گوید((یادم می آید تمام همسایه ها جمع شده بودند تا ما را بدرقه کنند.پدر،مادر،دو برادر و خواهرم سوار تاکسی شدیم تا به فرودگاه برویم.به محض رسیدن به بارسلونا به نیوکمپ رفتیم.راستش اول کمی می ترسیدم.اما همه می گفتند بارسا به خوبی از من و خانواده ام حمایت خواهد کرد.))

۸-لئو خیلی زود در کاتالان جا افتاد ولی خواهر ۵ ساله اش ماریا در برقراری ارتباط با اسپانیایی ها دچار مشکل شد و مادر،خواهر و ماتیس(دیگر برادر لئو) به آرژانتین برگشتند.مسی می گوید((خواهرم اصلا نمی توانست با اهالی کاتالان ارتباط برقرار کند.او حتی یک دوست هم نتوانست پیدا کند.با رفتن آنها جای خالی شان را واقعا احساس می کردم.البته به مادرم طرز استفاده از وب کم را یاد دادم و او هر وقت من را می دید زیر گریه می زد!))

۹- بارسا هزینه های مربوط به مسی زا پرداخت می کرد و او هر ماه ۱ سانتی متر بلند تر می شد.

۱۰-درخشش مسی در رده سنی جوانان توجه مسولان تیم ملی اسپانیا را هم جلب کرد.آنها خواهان حضور مسی در این تیم شدند ولی مسی شهروند اسپانیایی به حساب نمی آمد.

باشگاه بارسلون 

FCBarcelona محبوب کاتالان ها

نام باشگاه: بارسلونا FCBarcelona

تاسیس : 1899

سایت اختصاصی: www.FCBarcelona.com

ورزشگاه : نیوکمپ campnou

رنگ لباس : پیراهن آبی وقرمز، شورت آبی

بارسلونا شهری درایالت باسک واقع در نیمه شرقی کشور اسپانیاست. این قسمت از کشور اسپانیا همیشه مشکلات زیادی برای دولتمردان این کشور به وجود آورده است. کاتالان ها هیچ کدام از حکومت های اسپانیایی را نمی پذیرند و به دنبال استقلال هستند! بنابراین دشمن اصلی سلطنت اسپانیا محسوب می شوند

در سال 1899 کاتالان ها بر آن شدند که با تاسیس یک تیم فوتبال ، عقاید و نظریات خود را به این سبک مطرح کنند

استارت از اولین جام!

.بارسا که 24 بار جام حذفی باشگاه های اسپانیا را به دست آورده است، در صحنه رقابت های اروپایی نیز افتخارات کم سابقه ای داشته و هیچ گاه در مراحل انتخابی جام های اروپایی ناکام نبوده است. این تیم تنها یک عنوان قهرمانی جام یوفا را در کارنامه خود نمی بیند.

بارسلونا در سال 1961 اولین فینال اروپایی خود را تجربه کرد . فینالی که با شکست مردان کاتالان حکم نایب قهرمانی آنها را صادر کرد. آبی و اناری ها در سال های 1986 و 1994 نیز در فینال جام قهرمانان اروپا شکست خوردند، اما قهرمانی آنها در جام 1992 شیرینی خاصی داشت.

ستاره باران نیوکمپ!

تاریخ بارسلونا شاهد حضور بازیکنان بسیار بزرگی بوده است. شاید کاتالان ها از این حیث پرافتخارترین باشگاه اروپا محسوب شوند. دیه گو آرماندو مارادونا، جادوگر بی نظیر آرژانتین، از جمله بازیکنانی بوده که با یپراهن اناری بارسا در ورزشگاه نیوکمپ به میدان رفته است. به غیر از او چهره هایی همچون یوهان کرایوف ستاره افسانه ای فوتبال هلند، رونالد کومان ، فیگو از پرتغال ، هریستو استویچکوف بلغار، روماریو و رونالدوی برزیلی در مقاطع مختلف زمانی پیراهن این تیم را بر تن داشته اند..

با حضور این ستارگان که روح تهاجمی خاصی به بارسا بخشیده است، هواداران این تیم علاقه خاصی به پیروزی های پر گل دارند. آنها حاضرند تیمشان به اندازه انگشتان دو دست گل بخورد، اما بیش از این گل بزند!.

هواداران متعصب کاتالان

در حقیقت می توان گفت نه تنها کاتالان ها ، بلکه همه ساکنان منطقه باسک جان خود را فدای اناری ها می کنند. بارسا همیشه به داشتن بیشترین و متعصب ترین هواداران مشهور بوده است. هوادارانی که شاید پیش از علاقه به بارسا، از تیم های شهر مادرید متنفرند، به خصوص رئالی که در این چند سال حقیقتاً موی دماغ بارسلونا بوده است!http://www.tafrihi.com

تیم ملی اسپانیا 

   یکی از ماندگارترین اتفاقات یورو ۲۰۰۸ به اثبات رسیدن توانمندهای ماتادورها بود. شاگردان لوییس آراگونس پس از ناکامی های سال های اخیر در این تورنمنت پرهیاهو نشان دادند که اسپانیایی ها آقای فوتبال اروپا هستند.

در جام ملت های اروپا همگان محو هنرنمایی ماتادورها شده بودند.

این موضوع به وضوح مشخص است که بازیکنان اسپانیا در سطح اول فوتبال جهان قرار دارند اما نکته مهم اینجاست که تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۰۸ واقعا تیمی کامل و پر از ستاره بود. حال پس از پایان این تورنمنت طاقت فرسا و سنگین که با قهرمانی «اسپانیایی های ماورایی» خاتمه یافت صحبت های فراوانی در مورد حضور ستارگان اسپانیا در تیم های مطرح دنیا بر سرزبان هاست.

البته این موضوع بر کسی پوشیده نیست اکثر این بازیکنان در لالیگا توپ می زنند و لیگ حرفه ای اسپانیا نیز برترین لیگ دنیا است اما با توجه به هنرنمایی ماتادورها در یورو ۲۰۰۸ اکثر تیم های غیر اسپانیایی به تکاپو افتاده اند تا ستارگان قهرمان یورو ۲۰۰۸ را به خدمت بگیرند. این تیم ها به این نتیجه رسیده اند که حضور ماتادورها در تیم هایشان می تواند نقش تعیین کننده ای در کسب نتایج در فصل آینده داشته باشد. باید دید آیا با توجه به روند روبه رشد بازیکنان اسپانیایی در لیگ های جهان به خصوص لیگ های معتبر اروپایی آیا جهان نیز ه?انند اروپا به تسخیر ماتادورها در خواهد آمد اکثر باشگاه های مطرح دنیا به این موضوع اذعان داشته اند که حضور بازیکنان اسپانیا در این تیم ها می تواند به شکل های مختلف درآمدزا نیز باشد.

به دنبال قهرمانی تیم ملی فوتبال اسپانیا در سیزدهمین دوره بازی های فوتبال جام ملت های اروپا ، ساکنان پایتخت اسپانیا برای جشن و شادی به خیابانهای مادرید ریختند.

به گزارش خبرگزاری پارس فوتبال خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار با برقراری ارتباط زنده از مادرید گفت: در خیابانهای مادرید می توان به وضوح انبوه جمعیت را مشاهده کرد که به جشن و شادی مشغولند.

در حال حاضر من در میدان «کلون» واقع در مرکز شهر مادرید هستم و فقط می توانم بگویم که انفجاری از جمعیت در اینجا گردهم آمده اند تا پیروزی تیم فوتبال کشورشان را جشن بگیرند.

وی تعداد مردم مادرید که به خیابانها آمده اند را دهها هزار نفر اعلام کرد که همگی یکصدا فریاد میزنند « اسپانیا، قهرمان اروپا.»

وی افزود، در اسپانیا «فرناندو تورس» زننده تنها گل این دیدار به قهرمانی برای مردم اسپانیا تبدیل شده است چرا که توانست پس از چهل و چهار سال بار دیگر اسپانیا را قهرمان جام ملت های اروپا برساند.

خبرنگار فرانس بیست و چهار در برلین نیز با برقراری ارتباط زنده گفت: من هم اکنون در میدان مرکزی شهر برلین هستم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد