بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

آهن ربا

آهن ربا ذره آهن را هرکجا که باشد به سمت خود می کشد . اگر یک مقدار پنبه را از کنار یک آهن ربا عبور دهید آهن ربا ‏کششی نسبت به پنبه ندارد اما اگر مقداری خرد آهن را درون پنبه قرار دهیم در این حالت پنبه به سمت آهن ربا کشیده می ‏شود و جذب آن می شود . در اینجا خود پنبه جذب نمی شود بلکه براده های آهنی که با خود آهن ربا هم جنس هستند به ‏سمت آن کشیده می شوند . ‏

معصیتها مثل آهن ربا و لقمه حرام مانند ذرات آهن است وقتی که انسان در وجودش لقمه حرام نباشد می تواند از کنار ‏معصیتها عبور کند و خود را نگه دارد اما وقتی که لقمه حرامی را خورد از کنار معصیت که می گذرد مجذوب آن می شود . ‏این خاصیت درونی نان و لقمه حرام است . اما لقمه صد در صد حلال که انسان کار صحیح و درستی را انجام داده است و ‏اجرت طیب و صحیح و طاهری را در مقابل آن به انسان داده اند وقتی که انسان این لقمه را مصرف می کند از کنار عبادات ‏که می گذرد ؛عبادت او را جذب می کند ؛ از کنار امامزاده که می گذرد به زیارت ?ن میل و گرایش پیدا می کند . میل و ‏گرایش به مسجد و روضه و تربت شهدا پیدا می کند و این جزء خاصیت و ذات لقمه ای است که از همه جهت حلال باشد . ‏

هنگامی که انسان آن را مصرف می کند در انسان نوری ایجاد می کند . ‏

‏ همه عبادات و طاعات جذابیت و گیرایی دارند و همه آن ها با لقمه حلال سنخیت دارند؛ نه تنها با لقمه حلال بلکه با مسکن ‏و لباس حلال و امثال اینها . در محلی که از محل حلال به دست آورده اید موقع نماز که می رسد نسبت به نماز شوق و ‏رغبت پیدا می کنید اما اگر از راه حرام به دست بیاید وقتی که در آن محل انجام شود نسبت به غیبت میل پیدا می کنید و ‏نیروی جلوگیری هم کم می شود . ‏

حلال و حرام وقتی مخلوط شود ؛ طاعت و معصیت هم با هم مخلوط می شود . ‏

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد