بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

سرمقاله

سرمقاله سومین شماره از بهشت پنهان

دوست همیشه عزیز

بهشت پنهان هق هق گریه ای است که گاه بلند و گاه کوتاه، گاه به صورت سک سک خفگی و گاه سکوتی که نشان از خفگی بر اثر بغض در گلوی نازک خواسته های به حق و واضحی است که بیان آن نیز کوبیده می گردد.

و سوال اینجاست که آیا می توان آن را در قالبهای ادبی با ویراستاری مناسب و صفحه آرایی زیبا گنجاند؟ تا ادب دوستان سرزمین ما که در برابر شتر و بارش سکوت پیشه کرده اند بر نقاط و ویرگول آن خرده نگیرند.

زمانی که جهاد محترم کشاورزی کاشان با آن سازمان عریض و طویلش در هفته موسوم و در بروشور تبلیغی، برای مهم ترین عملکرد خود، چند پروژه ی مردم ساخته را تعریف می کند و ادارات و سازمانهای تعریف شده و مسئول قادر نیستند یک نانوایی سنگگک شخصی که همه ی امکاناتش آماده و حاضر است؛ حفظ نمایند. و نانوایی های دیگر شهر برزک به راحتی نانی تحویل مردم می دهند که قابل خوردن نیست و درمانگاه برزک روزهای متوالی بدون پزشک در کنار بیماران ضعیف و خسته با آرامش خاطر صبح را به شب می رساند و شب را به صبح و مدیر کل مخابرات استان به تفرجگاه لاله برزک می آید و برای سیستم های تلفن برزک خود می بُرد و می دوزد و قدم رنجه به ساختمان مخابرات شهر برزک نمی کند مگر برای شستن ماشینش و مردم؛ عاصی از مشکلات عدیده ی تلفن های بی سیم و با سیم و نماینده محترممان در مجلس از شعور بالای مردم تشکر می کند که بدون این که به منطقه بیاید به ایشان رای داده شده است و باز تفرجگاه لاله چایی آتشی مهمانش می کند و در عوض به مردم وعده می دهد که حجم آب زاینده رود خشکیده را برای مردم کاشان افزایش دهد؛

در این گیر و دار نظم نوین برزکی، شهرداری محترم علیرغم سرانه بالای فضای سبز، برای وسط خیابان قناس کمربندی کاشت درخت تعریف می کند و بلوک سنگی می کارد.

و این جاست که ادب دوستان شهرمان پشت میز ریاست خودساخته و سیستم بافته می نشینند، بادی به غبغب انداخته و با مطالعه بهشت پنهان عدم جای گذاری نقطه و ویرگول چشمانشان را می آزارد.

ما نیامده ایم تا شعری بر شعرتان بیفزاییم، آمده ایم تا فضایی بسازیم برای حرف های نگفته و بغض های فروخورده و بیان حق هایی که در اثر وجود بادمجان دور قاب چین های دیروز و امروز و فردا، وارونه جلوه داده شده است،

بدون نقطه، ویرگول و ویراستاری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد